Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

16 Juli 2008 | Vietnam, Hanoi

Maandag 14 juli, 20008

Vandaag was onze eerste dag in Halong Bay. We werden rond 8:00 uur opgehaald en kwamen in een groot busje, omdat er nog wat mensen mee moesten. Het busje reed volgens mij te vaak in dezelfde versnelling, omdat we hoorden dat de motor er moeite mee had.

Het was ongeveer ongeveer 130 km van Hanoi naar Halong Bay. Het duurde ongeveer 3,5 uur. Wat erg leuk was dat de hele dag van de reis een gids mee hadden vanaf de hele reis ernaar toe. Tijdens de reis vertelde hij over de geschiedenis van Vietnam, over hoe het nu gaat en over dingen die ons nog te wachten stonden. Het was erg prettig dat ie goed Engels kan.

Tijdens de reis ernaar toe kwamen we prachtige rijstvelden tegen en langzamerhand passeerde meer berggebieden.

Toen we bij de haven aankwamen zagen we erg mooie boten. We hadden prachtig weer. Zelfs zo warm dat ik last kreeg van zonneallergie. Ondertussen werd de groep samengesteld en merkte gelijk dat het klikte. Ik zal eerst even de groep voorstellen. Allereerst had je de andere Nederlanders ofwel de wichtjes aka de popjes. Een volslanke moeder met twee ergggg puberige dochters. Dan had je nog een echtpaar uit New Sealand ofwel de opa en oma. Tenslotte had je nog een internationale koppel de een uit Duitsland en de andere uit Frankrijk die in Londen wonen. We vormden een leuke en rustige groep. We konden goed met elkaar overweg.

Toen we op de boot aankwamen kregen we uitleg van een andere gids wat we gingen doen die dan. Hierna werden we naar onze kamer op de boot gebracht. De kamer zagen er geweldig uit. Alles boven mijn verwachting! Ik dacht eerst dat we met een groep in een ruimte kwamen. We hadden allen een mooie badkamer en bedden. Ook hadden we airco, schoon water en electriciteit!:P Wat een luxe:D!

Rond 13:00 uur gingen we eten. We werden als het ware helemaal volgepropt! Garnalen, intkvis, aardappels, rijst, slakken, krab (wat we zelf moesten breken). Het hield maar niet op! Alles werd echt heel mooi geserveerd met gesneden groenten in bloemvormen en dieren. Ze sloten de lunch af met fruit.

Na de lunch gingen we richting een grot. Onderweg heb ik heerlijk op het dek gelegen en genoten van mijn uitzicht. Meer dan duizend eilandjes wat we voorbij vaarden.

We werden met een roeibootje naar de grot gebracht. Je moest aardig wat trappen lopen, voordat je er uiteindelijk was. We bezochten drie grotten, van klein naar groot. Monique was erg blij dat we in de grotten waren, voor door de afkoeling, want ze was erg buiten adem van het traplopen.

Op de boot terug konden we tickets betalen voor het zwemmen op een strand en het beklimmen van de top van een eilandje. Het was niet een echt strand, want er werd elke dag nieuwe zand heen gebracht. Je had van nature wel echte stranden, maar die waren 'te' ver weg om met de boot te bezoeken.

We hadden heerlijk gezwommen en Celin, Doeke en ik hebben het eilandje nog beklommen. Het waren echt mega veel treden en ik was erg buiten adem toen ik boven was. Het uitzicht was echt wonderbaarlijk. De zon ging net onder.

Na een uurtje (wel erg kort) op het eilandje doorgebracht te hebben gingen we terug naar de boot. Hier kregen we avond eten en werden we nogmaals volgepropt!
We kregen onder andere gebakken garnalen, vette zoet water vis, soep, versierde salade, gifrutuurde vis en intvis. Het leek echt wel een 100 gangen menu. Doeke was in Paradise!

Na het eten ging iedereen naar hun eigen kamer en gingen Celin en ik douchen. We waren voor het eten al ergens gestrand en bleven er de nacht. Na het douchen ben ik nog even gaan vissen met Celin en Monique. Het was al donker buiten, maar sommige visjes kwamen af op het licht van de boot. Ik was de enige die vangst had 2x zelfs! Het waren maar small visjes, maar was toch wel even trots op mezelf. Monique had een kwal gevangen met haar stokje en had per ongeluk de tentakels van het zielige beestje kapot gemaakt.

De volgende dag werden we weer terug gebracht naar ons hotel in Hanoi. Wie kwam ik in Hanoi tegen??? KEES! Mijn ouwe scheikunde/natuurkunde leraar van het Leon Van Gelder. Ik had hem al gespot toen we nog in het busje zaten, want hij viel wel erg op met zn reusachtige lengte.

Ik hoopte dat ik hem nog zou tegen komen en ja hoor! Celin en ik gingen even naar de markt fruit kopen en daar zag ik hem staan. Hij tilde mij op en zei this is a very strange place to meet!

We hadden om 19:00 uur samen afgesproken en hebben met zn allen wat gegeten op mini stoeltjes tussen de locals! Kees werd op zijn buik gevreven door de vietnamezen die hem bewonderden. Tijdens het eten begon het echt heel hard te plensen. Eeen hoostbui!
De straten waren blank en je zag de straat als het ware niet meer, het leek net een rivier.
We hebben onze vakantie verhalen uitgewisseld en het was echt super gezellig.

Woensdag 16 juli, 2008

Vandaag zijn we met zn vieren naar een tropisch regenwoud geweest. Dit was erg mooi! Allemaal 'enge' beesten gezien en Monique had zelf al tijdens haar lunch in een restaurantje een rups in haar eten. Wat een avonturen. Jullie horen binnenkort meer van ons.

Bewonder de foto's nu maar even. Dikke kus van ons allemaal!

  • 16 Juli 2008 - 17:42

    Josado:

    Bij het lezen van het interessante reisverslag en het zien van de prachtige foto's denken wij "Waren wij daar ook maar" ,maar als wij dan lezen,dat Monique zeer geniet van de koelte in de grot denken wij "Wat kun je hier genieten in Assen" want het is hier echt koel ( te koel! )
    Groeten aan jullie alle vier!

  • 17 Juli 2008 - 09:53

    Jasmijn & Eloy:

    JALOERS ;-)!

  • 17 Juli 2008 - 11:09

    Caro:

    wat een waanzinnig verhaal? je leraar tegenkomen in een vreemde vere land!!! olala wat en geluk zeg!
    ik ben heel blij dat jullie zo mooie avonturen beleven, en vergeet niet te vertellen want we zijn hier heel erg benieuwd naar wat jullie beleven!!
    grote dikke vochtige kut van Ger en Caro :P

  • 17 Juli 2008 - 11:10

    Caro:

    shit! niet kut!!! maar kuss, kuussss!!! ik schaam me dooooodd!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2008

Vertrek

04 Augustus 2008

Saigon

25 Juli 2008

Hoi An

22 Juli 2008

Sapa, Hanoi en nu Hue

17 Juli 2008

Tropisch oerwoud
Célin & Ella

Actief sinds 22 Juni 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 18998

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 12 April 2014

Down under

15 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

In search for the Big Five

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

India 2011

30 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Costa Rica 2010

10 Juli 2008 - 08 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: