Namastee - Reisverslag uit Delhi, India van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Namastee - Reisverslag uit Delhi, India van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Namastee

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

08 Augustus 2011 | India, Delhi

Namastee!

Gister nacht, op tijd aangekomen in Delhi. Even weer wennen aan de warme deken die over ons heen viel! pff wat een hitte!

Netjes op tijd stond onze pick up boy bij de Gate te wachten. We werden geleid naar de taxi waarbij ondertussen de andere taxi chauffeurs zijn rit probeerde af te pakken.

De rit naar het hotel ging vliegensvlug, razendsnel door bochtjes, ondertussen wennen aan wat het oog te zien kreeg. Sloppenwijken, mensen die op straat sliepen, honden en een aapje die een lantaarn op klom.

Eenmaal bij het hotel heerlijk in het bedje gekropen (zonder zwarte beestjes mam) en eigenlijk een slechte nacht gehad door de warmte en geluid van de airco en honden, maar goed, op en duur sliepen we toch.

Vandaag onderweg naar het treinstation kwamen we een aardige man tegen. Eerst denken dat hij ons wat wilde verkopen, maar al snel zei hij no do you really think i want to sell you something? Why i'm just waiting for my boss and want to help you.
Hij regelde een riskja voor ons, die eerst 100 roepies wou, maar uiteindelijk dankzij zijn hulp met 20 accoord ging, haha. Geweldig.
Ondertussen wordt ik ongelofelijk veel aangestaard door alle mensen hier wat echt wennen is.

We zijn naar de soort van VVV hier geweest en hebben gevraagd of ze ook een trein ticket voor ons konden regelen naar varanasi. Helaas, wat wij zelf ook konden zien, was er pas plaatst de 15de. Daar gaat onze planning! De man heeft ons geholpen voor een mooi prijsje en heeft een prachtige reisroute voor ons geregeld. We hoeven zelf niks meer te regelen aan hotels, vervoer etc.
Toch wel super handig.

Vandaag zijn we met een prive chauffeur door heel Delhi wezen trekken. Heel druk en heel warm en super veeeeel mensen.

Ik zal jullie volgende keer vertellen wat we gezien hebben, maar nu moeten we snel naar de man die onze riskja heeft geregeld, want die heeft ons uitgenodigd voor een kopje thee. Heel gebruikelijk in India.
Wat een vrienden!

Tot snel en kusjes!!

• 08 Augustus 2011 - 15:39

Opa En Oma Oostra:

Eigenlijk wisten wij het wel, maar wij waren toch verrast dat wij een leuk bericht uit India kregen. Eigenlijk komen allerlei waarschuwingen voor jullie bij ons op, maar ach dat wij weten wij ook wel : ze zijn oud en wijs genoeg! Heel hartelijk gegroet