Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Jaipur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

13 Augustus 2011 | India, Jaipur

Hoi hoi,

Wat een rot weer ja daar bij jullie! Is het inmiddels al wat beter?

Ik zal maar gelijk met het slechte nieuws beginnen. Ik heb sinds gister namelijk een behoorlijke buikgriep opgelopen. S'ochtends begon het met diarree 2x waardoor we besloten om gelijk maar met loperamide te starten ivm de 5 uur durende reis naar Jaipur. De reis was voor mij een hel. 4x gestopt ivm hevige overgeef buien en diarree.
Eenmaal aangekomen bijna geen kracht meer en totaal uitgedroogd. Ook geen eetlust.Op en duur toch maar wat fruit gehad en drinken, maar dat kwam er ook gelijk weer uit. Voor het slapen gaan nog een paar happen rijst gehad en water en toen lekker geslapen.
Sochtends voelde ik me alweer stukken beter vergeleken met gister. Ik heb drie boterhammen gehad, aangezien ik gister bijna niks gehad had. De diarree aanvallen zijn een stuk minder. Ik ben zelfs vandaag al met Celin op een city tour geweest.
We zijn vandaag naar een onderdeel van de city palace geweest en the palace of the winds wat meer dan 950 kleine raampjes heeft en was gebouwd voor haremvrouwen, zodat zij het straat beeld konden bekijken zonder zelf gezien te worden.
De laaste dag in Jodhpur was ook heel leuk. We hebben heerlijke kruiden gekocht in een kruidenwinkeltje en hebben het umaid paleis bezocht. Dat paleis was onder andere gebouwd om duizenden mensen aan het werk te zetten in een periode van erge droogte. Vandaar dat men hier de moesson periode ook viert.

Verder doen we vandaag rustig aan. Ik voel me alweer stukken beter, mar toch merk ik dat ik nog niet zoveel energie heb. Morgen ochtend vertrekken we naar Bharatpur. Van te voren gaan we de monkey temple nog bezoeken.
Ook heb ik vandaag een drollenvanger gekocht, haha, z'n chille broek, maar dan van zijde en bloementjes print. Hij wou er 1200 roepies voor, maar heb uiteindelijk 500 voor betaald (8 euro) is dat duur?
We hebben geen idee wat de juiste prijzen zijn..haha. Het is wel echt zijde.

Ook nog wel grappig om te weten:

- Celin heeft een kopstoot gehad van een heilige koe in Jodhpur (maar mankeert verder niks).
- Ik ben erg populair in India. Ik word z'n 3-4 keer per dag gevraagd om op de foto te komen.

Groetjes en kusjes, Celin en Ella

  • 13 Augustus 2011 - 11:40

    Monique En Doeke:

    Ach meissie toch, word maar snel weer helemaal beter. Als je de foto's ziet is het bij jullie ook een beetje bewolkt. Zulke slangen als op de foto kun je maar beter niet oppakken en knuffelen hoor!
    Gisteren hebben we gebarbecued ter ere van Caro's verjaardag. Raoul en Steve waren er ook. Morgen hebben jullie een lange reis voor de boeg. Jullie zijn dan bijna in Nepal! Margo is daar ook geweest, bergachtige gebieden. Veel liefs en knuffels van ons.x

  • 13 Augustus 2011 - 14:11

    ADOJOS:

    Wij leven met jullie mee ! Hopelijk heeft Ella nu genoeg weerstand opgebouwd en is die van Célin voldoende om te genieten van jullie zeer interessante reis.Bedankt voor de boeiende reisverslagen met foto's.
    Oma&Opa O.

  • 13 Augustus 2011 - 16:31

    Ger:

    Wat een mooie foto's !!
    Fijn dat je je al weer beter voelt!
    (Misschien moest de slechte karma plaatsmaken voor de goede karma die je ontvangen hebt in de Holly tempel ;P )
    De verjaardag van Caro was erg leuk! Gelukkig ging de Zon schijnen toen we begonnen met de barbecue! Raoul vroeg nog naar jullie. Hij had graag nog even met Celin willen praten.
    Namasté!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

India 2011

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

Wist je dat?

21 Augustus 2011

Goa

18 Augustus 2011

Varanasi 2

17 Augustus 2011

Varanasi

15 Augustus 2011

Agra
Célin & Ella

Actief sinds 22 Juni 2008
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 18951

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 12 April 2014

Down under

15 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

In search for the Big Five

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

India 2011

30 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Costa Rica 2010

10 Juli 2008 - 08 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: