St.Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu St.Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

St.Lucia

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

23 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

Dag allemaal, allereerst voor mams: ik kan jullie berichtjes allemaal terug lezen hoor :). En ja het leek alsof de zwijn mij wou aanvallen, gezien ik misschien wat in de weg stond haha. Ik heb het gefilmd, totdat ik even wegdook. We verbleven 1 nachtje in Swaziland, de wandeltocht was pittig echt over rotsen klimmen etc, maar het uitzicht was adembenemend. Gister zijn we in St. Lucia aangekomen, oftewel hippoland. Heel veel nijlpaarden hier die zich af en toe flink laten horen. S'avonds werd ons geadviseerd om niet meer in de buurt te lopen gezien ze dan vaak over straat lopen en als je er een tegenkomt, en je staat in zijn weg, moet je snel proberen een boom in te klimmen haha. Het strand is hier prachtig, maar flinke golven. Ook staan er veel waarschuwingsborden: pas op voor haaien, krokodillen en nijlpaarden. Hier maar niet zwemmen dus, gelukkig hebben we een bad bij het questhouse. Vandaag zijn we weer op safari geweest, deze keer niet de hele big five gezien, maar wel veel andere beesten. We mogen wel van geluk spreken dat we ze alle vijf op 1 dag hebben gezien, gezien onze gids in 6 jaar tijd maar 2 keer alle 5 op 1 dag heeft gezien. Morgen vertrekken we naar drakensberg, daar trekken we de wandelschoenen weer aan. We gaan ons nu even klaarmaken voor het eten, ze hebben hier veel goede vis restaurantjes. Dank mams voor het water geven op de tuin, jullie nog even genieten van het erg warme weer. Kusjes! Xx

• 23 Juli 2013 - 22:10

Monique :

Hoi hoi,
    Mooie foto van Celin bij dat enorme bord eten!
    Zolang er alleen een zwijn achter jou aan zit valt dat nog mee.Trouwens, zijn jullie goed in boompje klimmen?
    Kan mij niet herinneren dat jij dat veel deed, maar goed nooit te jong om het alsnog te leren.
    Wij liggen hier ondertussen gewoon voor Pampus: zo warm is het!
    Het is nu tien uur en nu is het lekker om buiten te zitten.
    Morgen gaat het regenen en dan maak ik een vreugdedansje.
    Dot en de andere tijgers hier doen of ze op de Savanne leven.Ze liggen de hele dag wat buiten en 's avonds
    gaan ze spelen en achter de grote steekmuggen aan zitten.
    Doeke vindt die borden met die waarschuwingen over nijlpaarden enz prettig. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
    Ik ga een wijntje nemen, dus groet ik jullie. Voorzichtg aan en geniet ervan! xxxxxxxxxxxxx

• 23 Juli 2013 - 23:08

Doeke Oostra:

Ha Ella en Célin,

Leuk dat jullie zoveel mooie beesten en mooie natuur zien. Gaan jullie morgen draken kijken. Blijf wel op veilige afstand, want ze spuwen vuur. Veel kijkgenot en mooie ervaringen op jullie wandeling!

Liefs,
    Doeke

• 24 Juli 2013 - 09:31

Abel Doeke Oostra:

Goedemorgen Ella en Célin,
    Zo jullie zien heel wat en gebruiken flink wat energie, maar die wordt zoals op de foto van het bord van Célin is te zien goed aangevuld. Hebben jullie wel eens een rustdag?
    Hartelijk gegroet uit een warm Drenthe!