Rondje 'Goede Hoop' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Rondje 'Goede Hoop' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Rondje 'Goede Hoop'

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

01 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteren zijn we aangekomen in Kaapstad, waar we grote Townships zagen langs de snelweg. Onderweg hebben we de Whale Route hadden gedaan, van Hermanus tot Gordon's bay. Ook toen een paar walvissen zien springen, spuiten en hun vin even boven de zeeoppervlak uitstaken, maar toch minder te zien dan de vorige keer. Dus we waren blij dat we in het vorige plaatje meer te zien kregen. Het was de eerste keer in de grote en mooie stad van Zuid-Afrika, maar Ella hield haar hoofd koel en we hadden eigenlijk ons mooie verblijf in één keer gevonden, zoals de rest van de vakantie. En toen we aankwamen hoorde we dat onze kamer alweer was geüpgraded naar een mooiere en luxere kamer. Voordat we vetrokken kregen we nog een rondleiding op de struisvogelboerderij in de vroege morgen. De zon kwam net op, waardoor de heuvelachtige 'platte'land een nog mooiere landschap werd. De struisvogel was in aantal aanzienlijk afgenomen door de vogelgriep en daardoor dalende export. maar ze hadden ook schapen en lammetjes. Een struisvogelfarm had eieren gekregen, ze wogen ongeveer een kilo en ze waren net zo groot als grote chocolade paasei die je in de winkel ziet liggen. We kregen een leuke demonstratie van de herdershond die de schapen en lammetjes bijeen hielden. Vandaag zijn we de drukke en mooie Kaapstad ontvlucht, nadat we de Tafelberg even hadden gezien en toen door Chapman's Peak, Kaap de Goede Hoop gereden. Ook hebben we langs de rit terug de pinguïns bezocht die hier ook aan de kust liggen. Het is vandaag warm, dus de pinguïns lagen dan meer in schaduw. Op de terugweg zijn we door de heuvelige centrum naar ons verblijf aangekomen, waar we nu op de dakterras zitten met een lekkere Zuid-Afrikaans wijntje. Gisteravond lekker gegeten bij La Bohème, daar werd een lekkere gestoofde springbok geserveerd en met een lekkere bijhorende wijn. En als we daar om ons heen kijken zien we toch dat we in de grote stad zijn. Nog veel mensen en auto's in de straten. Vandaag gaan we bij Mama Afrika gegeten, met verschillende dishes uit het continent. Morgen vertrekken we naar Nederland en verlaten we het mooie Zuid-Afrika. Onze vlucht gaat pas 's avonds laat vertrekt pas om 23:20, dus we hebben gelukkig nog wel een hele dag te besteden hier.

Wij gaan nog even genieten hier,

Liefs,

Célin & Ella

• 01 Augustus 2013 - 18:05

Monique:

dag Celin en Ella,
    Bij ons is het weer tropisch warm,morgen ook nog en als jullie dan terug zijn is het weer "gewoon"zomers weer.
    Dot ligt in de tuin lekker in de schaduw al de hele dag.
    Voor ons nog even geen grote steden, wij blijven in deze hitte maar het liefst thuis,maar volgende week gaan we de uitstapjes maken.
    Wij denken dat Celin de schrijver is van dit laatste bericht,dat vinden we erg leuk!
    To remember: wij rijden hier gewoon rechts!, jullie zullen wel weer moeten wennen.
    Gisteren hebben wij ook nog een struisvogel gezien op de tv, die werd aangevallen door drie jachtluipaarden.
    Wij hebben wel niet van die wilde beesten maar ik ben flink aangevallen door de horzels op de tuin!
    Wij wensen jullie alvast een goede terugreis en tot horens.
    Kus Doeke en Monique