Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Outback

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

01 April 2014 | Australië, Alice Springs

Hoi liefjes, jullie zullen wel gedacht hebben waar blijft het volgende berichtje?
alles gaat goed met ons, na port arther te hebben bezocht in tasmanie begon ons avontuur in de outback! En wat een ervaring was dat!! na een nachtje in alice springs door te hebben gebracht werden we opgehaald, maakten kennis met de anderen en begonnen de eerste 400 km af te leggen door het woestijn. Onderweg kregen we de gelegenheid om per persoon de eerste 3 liter water in te slaan om de dag door te komen, want dehydratie zit op de loer bij temperaturen boven de 35 graden.

Afgelopen dagen zijn we veel te weten gekomen over de aboriginal cultuur en hebben prachtige nationale parken bezocht. Om de hitte voor te zijn, en te genieten van de prachtige zonsopkomst, begonnen de dagen rond 4/ 5 uur in de ochtend. Tamara, onze gids zorgde dat het kampvuur brandde, een rustig muziekje op de achtergrond speelde, zodat wij rustig konden ontwaken uit de swag midden in de natuur. Oh ja, geen tent , nee een swag slaapzak tussen alle dingo's die je s'nachts hoorde en als je door de geluiden van de wilde beesten wakker werd, even weer de lucht in keek en genoot van vallende sterren. In de ochtend, middag en avond samen er voor zorgen dat er eten op tafel kwam en tegelijkertijd de boel ook schoonhouden. Onderweg maakten we stops voor wat hout verzameling. Hup de woestijn in en op zoek naar kwaliteit hout, zodat we in de vroege ochtend en avond licht van het vuur hadden en Tamara de pannen met eten kon neerzetten. We kregen fantastische maaltijden pasta rijst groenten walliby ratatouille met beef burgers voor de lunch en zelfgemaakte damper. Ondertussen veel leuke contacten met de anderen van de nationale gezelschap. Yeah what a experience!! Vandaag vertrekken we naar palm cove, vlakbij cairns, en gaan we even heerlijk bijkomen aan het strand. Hoe gaat het met jullie?? Groetjes en veel kusjes xxxx

• 01 April 2014 - 08:02

Phileine:

Wat een stoer avontuur! Ik wil volgende keer ook wel mee!
    Komen jullie snel weer met mij spelen?
    Kus Phileine

• 01 April 2014 - 09:23

Monique:

Dat was echt wel leuk, maar ook een beetje spannend zo onder de sterren slapen!
    Met ons gaat het goed,ik heb gisteren de vloerbedekking van de trap gehaald,dus die stofprut ben ik kwijt!
    Wij hebben ook mooi voorjaars weer,dus de bomen laten al weer voorzichtig hun blaadjes zien.
    Deze week heb ik maar twee avonddiensten dus eigenlijk een beetje vrijaf.
    Ik vond die foto met dat bed als bq te gek! Dat is naar mijn idee echt Australië mensen zijn daar vrijer als wij in hun ideeën.
    Dikke kus en knuffel van mij en tot horens.
    Monique

• 01 April 2014 - 15:01

Doeke A. Oostra:

Wat een spannend en mooi verhaal. Jullie hebben weer een geweldige vakantie. Konden jullie wel rustig slapen in die swagslaapzak met die dingogeluiden om jullie heen? Het klinkt wel als echte survival. Ik hoop dat je met "samen zorgen dat er eten op tafel kwam" niet bedoeld dat jullie dat eerst zelf moesten schieten en verzamelen in de natuur. Heel veel plezier samen lekker uitrusten op het strand bij Cairns.
    Kus en een knuffel,
    Doeke