Launceston en de oost kust - Reisverslag uit Nunamara, Australië van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Launceston en de oost kust - Reisverslag uit Nunamara, Australië van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Launceston en de oost kust

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

23 Maart 2014 | Australië, Nunamara

Hi mates, we zijn vandaag vertrokken uit cradle mountain, hebben alle lieve wombats, kangaroes en mieren egels gedag gezegd en zijn aangekomen in launceston. Onderweg zijn we gestopt bij de honey farm. In het museum werd uitleg gegeven over het leven van de bijen en konden we meer dan 50 soorten honing proeven. En jawel... We zijn ruim 3 kilo honing rijker. Voornamelijk door de leatherwood honing. Een honing die alleen hier in tasmanie voorkomt. Ik vind de honing persoonlijk nog beter als de acacia honing. De farm wordt gerund door voormalig Nederlanders en maken van de honing ook ijs, war echt heerlijk was. Na deze leuke ervaring hebben we een zalm kwekerij bezocht, die ook gingseng verbouwde. We mochten veel producten proeven en mochten hierna de zalmpjes gaan voeren. Bessen en aardbeien worden hier trouwens ook veel verbouwd, we genieten dan ook geregeld van een warme scone met zelfgemaakte compote en Cream. Wat betreft de prijzen mams betaal je hetzelfde als in nl. 15 tot 20 euro voor een hoofdgerecht of rond de 100 euro samen voor een fine dinning experience. Qua budget hebben we hier ook rekening mee gehouden. Eind van de middag hadden we nog wat tijd om launceston te verkennen, ofwel een echte sportieve stad. Moeders hardlopend achter een buggy, gratis gebruik van fitness apparaten naast de speeltuin en meer sport zaken als restaurants haha. Morgen vertrekken we naar de oostkust, om precies te zijn het plaatsje bicheno. We komen langs lavendel velden en mooie witte stranden. Ook in de bossen wandelen is hier heerlijk, je snuift hier de geuren van de eucalyptus bomen op die hier in vele aantallen voorkomen. Hoe gaat het in nederland? Hier was het vandaag erg lekker weer, je verbrand hier als een tierelier als je niet op let. Kusjes xxxx

• 23 Maart 2014 - 19:55

Monique:

Was je op die ene foto een Tasmaanse duivel aan het aaien?
    Leuk van dat honing museum,ik heb vandaag ook echte honing gekocht in Assen.
    Pak het maar goed in in de vliegtuigen, want je weet hoe ze met de bagage omgaan!
    Op de weg naar het verjaardagsfeest van oma Oostra zaten wij met de Suzuki in een hagelbui, met hagels zo groot als knikkers.In zijn twee op de snelweg en pompend remmen! Er stonden veel auto's aan de kant maar je moeder tufte rustig verder. Dus rijden kan ik wel,als het maar niet te snel gaat; geen probleem!
    Met Eloy en Jasmijn nog naar een kinderboerderij geweest,maar het bleef een beetje miezerig weer.
    Maar we hebben erg genoten, Phileine steelt echt de show.
    Morgen weer aan het werk,lekker een rustig weekend gehad.Tot gauw weer eens horens,
    Kusjes en groeten van ons.