Avonturen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Avonturen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Avonturen!

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

18 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag allemaal,

Inmiddels de derde dag in Zuid Afrika en wat maken we wat mee. De vlucht hier heen ging prima. In Parijs een kleine tussenstop gemaakt en deze tijd gebruikt om wat te gaan eten. Flinke lange hallen, veel kledingswinkels, maar helaas maar twee kleine restaurantjes met kant en klaar eten. De vlucht ging gelukkig op tijd, een airbus (twee verdiepingen) waar 516 mensen in konden. We keken onze ogen uit. De boardingtime was dan ook ruim een uur van te voren. We probeerden gelijk wat te gaan slapen, maar om half 1 werden we gewekt om (nogmaal) warm te gaan eten haha. Flink de buik vol dus..
Eenmaal in Afrika was de paspoort controle snel verlopen en hadden we snel onze baggage terug. We werden opgewacht door een aardige man die ons een informatiepakket gaf en hielp bij de afhandeling van de auto(papieren). Mensen zijn hier erg vriendelijk, maken eerst graag een praatje met je. Het rijden is hier wennen, maar gaat goed. Soms is het wel even zoeken welk stoplicht je in de gaten moet houden, maar dat merk je al snel genoeg door toeterende mensen achter je haha. Ik vind het vooral erg wennen, ik heb nog steeds de neiging om rechts te schakelen, maar hij zit links pfff! Ook zijn er aparte verkeerregels, op veel kruispunten moet iedereen stoppen (stopbord) en de eerste die aan kwam rijden heeft voorrang. We verbleven de eerste nacht in een kleine guesthouse net buiten Pretoria. Gezellig en een Engelse sfeer. Dat was ook te merken tijdens het ontbijt (scones, bacon en eggs etc.). We zijn Pretoria niet meer ingegaan, maar zijn voor lunch en diner bij Crawdaddy's geweest. Voor +- 7 euro heerlijke verse gerechten. S'avonds lekkere prawsn gehad met een thaise kokossaus. S'nachts is het erg koud, maar in de eerste twee verblijven werden we verwarmd door een electrische deken en kacheltje. Koud worden we dus niet..

De weg naar Hazyview was prachtig. Af en toe gestopt om te genieten van de verre uitzichten. Het landschap is erg varierend, savanneachtig, maar op sommige stukjes leek het ook alsof je in Schotland was. In hazyview hebben we lekker warm weer gehad, subtropisch klimaat. Er waren dan ook veel banenen, mango's, lychee's en notenplantages. Het verblijf was er prachtig, het eerste wat ik zei was ik wil hier wonen!! We verbleven in een geupgrade rondavel met jacuzi, koelkast, waterkoker en thee waar we gebruik van konden maken.

Onderweg naar Hazyview hebben we nog gestopt bij Dullstroom. Een klein dorpje waar de tijd stil lijkt te staan. Het dorpje ontstond in de 19de eeuw toen Nederlandse trekboeren zich er vestigden. Ook passeerden we langs de long tom pas met een hoogte van 2169 m. Een van de hoogste hoofdwegen in Zuid Afrika. In hazyview hebben we gegeten bij een super luxe restaurant Summerfield Gardens. Het restaurant grenst aan een grote moestuin en veel van die groeten zagen we dan ook terug op ons bord.

Vandaag zijn we de panoramaroute op geweest richting het Krugergebied. Het was helaas erg erg mistig, waardoor we de rondavels niet echt goed hebben kunnen zien. Wel hebben we de Blyde River Canyon goed kunnen zien, dat was echt prachtig. Nu zitten we midden in de bush bush bij Thornhill lodge. We waren nog maar net het park binnen of we zagen de eerste giraffen al! Prachtige vogels, antilopen etc. De giraffen lopen hier gewoon langs, net als veel andere beesten. Het is z'n prachtig gezicht om ze echt in het wild te zien. Morgen gaan we op safari (2x), 1x wandelen om 06:15 en s'middags op zoek naar de BIG 5. We verblijven hier twee nachten. Dan gaan we door naar het zuidelijke puntje van Krugerpark. Maak jullie geen zorgen, we zitten in een veilig gebied hier waar de BIG 5 niet zit, dat zit aangrenzend. Hier dus wel veel andere beesten, maar denk ik niet zo gevaarlijk ;). Ik heb zelf net een stukje gewandeld hier. Straks gaan we braaien (soort van bbq). Ben heel benieuwd.

• 18 Juli 2013 - 18:23

Monique:

Wat een belevenissen! Wij denken dat het jullie daar goed bevalt!
    dat braaien is vast heel lekker, in een soort ronde pan.
    Ook de iets kleinere big5 kunnen nog wel een beetje nasty doen, dus pas goed op jullie zelf.
    Jullie eigen tijger ligt hier de hele dag lekker buiten in de zon,Doeke past dan op.
    groeten en kus van ons.

• 19 Juli 2013 - 12:42

Gia:

geniet ervan jongens, en doet voozichtig.
    kusje van daddy

• 23 Juli 2013 - 10:11

Phelja:

Leuk om mee te lezen...

Phileine luistert aandachtig en bij tijger en beestjes pakt ze haar knuffelbeesten ;-)

Natuurlijk wel gewoon weer naar huis komen he!

Kus Phelja