Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

21 Juli 2013 | Swaziland, Mbabane

Vandaag zijn we aangekomen in swaziland. De dieren in krugerpark hebben ons heel gelaten. Gister vertrokken we vanuit thornhill lodge naar de ingang van het krugerpark. Ivm stropers vond er eerst een controle plaats omdat ze willen weten wie er in en uit het park gaan. Het was een hele lange rit naar het zuidelijk puntje van krugerpark, maar wat hebben we veel gezien! We reden in een rustig tempo en zagen olifanten nog geen twee meter van de auto, overstekende olifanten kuddes, giraffen, antilopen,prachtige en rare vogels,nijlpaarden etc etc. Aan het eind zagen we twee neushoorns op de weg, ik er heel langzaam naar toe rijden, zodat Célin van nog geen meter naast de auto foto's kon maken, echt geweldige ervaringen en ook een beetje spannend. Ook het privé reservaat naast het krugerpark was super. Op safari hebben alle gevaarlijke beesten gezien. Het mooiste vonden we de luipaard en leeuwenfamilie met 4 kleintjes. Echt je smelt gewoon als je die kleintjes ziet. Soms een heel gedoe om er dichtbij te komen, dwars door takken met doorns, struiken of zelfs kleine boompjes die omgereden werden. Het Kruger was erg leuk omdat je er zelf aan het rijden bent en ogen in je rug moet hebben. Nu zitten we in Swaziland we moesten daarom de grens over. We hebben prachtig uitzicht in de bergen hier en zitten weer in een super verblijf. Zonet de drukke hoofdstad ingeweest wat een hele ervaring was. Nu weer terug op de heuvels en net lekker warme kippenpoot, frietjes en maïs gekocht langs de weg genuttigd. We gaan nu een stuk wandelen. Alles gaat dus goed, ben alleen aangevallen door een wild zwijn warthog, maar uiteindelijk was die toch iets meer bang voor mij hahaha. Het weer is hier heel wisseld qua temperatuur, gister 36 graden en nu we weer hoger zitten lange broeken weer. Hoe is het met jullie? Morgen gaan we naar de kust, St.lucia. Xxx

• 21 Juli 2013 - 16:04

Sonja:

Hey meis,

Wat leuk om je verhalen zo te lezen!
    Ben benieuwd naar de foto's! Klinkt ontzettend gaaf!
    Heeeel veel plezier! Lekker genieten!

Xxx

• 21 Juli 2013 - 17:32

Monique:

Eerst : Heb jij mijn vorige reactie wel gekregen?
    Want die zie ik nergens meer.Het is hier erg warm 30 graden,Dot is de hele dag buiten, s'ochtends staat ze al net als de andere poezen bij de deur te mauwen. Ik heb net twee dagen gewerkt....airco is ook wel lekker.
    Opa en oma gaan 3 dagen naar Maastricht,met de trein en een boottocht,dat heb ik geregeld en dat was nog een hele toer,maar het is gelukt.
    Ik heb eergisteren ook jouw tuin water gegeven, jullie krijgen knoeperts van uien.Het heeft al dagen niet geregend en het is steeds mooi weer, daar genieten wij van.
    Was het een grapje van dat varken? of is dat echt gebeurd?
    Mooi dat jullie zo'n fantastische tijd hebben!
    Groeten van ons alle twee en dikke kus xxxxx

• 22 Juli 2013 - 12:36

Fiacre:

Wat leuk om zo'n ontzettende leuk, spannend verhaal te lezen wat jullie allemaal mee maken/hebben mee gemaakt. Super!! Ik ben ook benieuwd naar de foto's :D
    Haha Ellatje.. ben je echt aangevallen door de wild zwijn? Take care.
    Heeeeel veeeeel plezier en heerlijk ervan genieten! X