Agra - Reisverslag uit Agra, India van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Agra - Reisverslag uit Agra, India van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Agra

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

15 Augustus 2011 | India, Agra

Dag allen, we zitten nu alweer in Agra en hebben net een sightseeing gehad rondom de taj mahal en red fort. Nu zitten we te genieten van wat bollywood beelden op tv. We hadden niet verwacht dat zo veel bloot op tv hier geaccepteerd wordt. Vandaag hebben ik bharatpur het voce park bezocht. Eerst dachten we dat het niet zo groot was en makkelijk te doen was, ondanks waarschuwingen van de riksja's , maar wij maar denken dat het een verleid trucje was. Het eerste stuk hebben we veel gelopen. Op een gegeven moment waren we op een erg afgelegen stukje en werden we een beetje bang. Celin zei zullen we maar niet terug. Ik zei waarom? Hij nauw vanwege hyenas enzo haha. Het laatste stuk hebben we toch nog een riksja genomen. We hebben hele mooi vogels gezien, schildpadden, rendieren, apen en vissen. Agra zelf is niet z'n bijzondere stad, morgen gaan we de taj mahal en red fort bezoeken. Onderweg komen we veel tempels tegen. Bij het langs rijden van elke tempel toeterd onze chauffeur en doet een soort gebedje. Ook komen we langs kinderen die midden op de weg staan en kloppen op ramen voor eten en drinken. Soms zitten er ook slangen mensjes tussen die behoorlijk lenige kunstjes doen. Ook zien we veel armoe. Hier zie je niet zoveel mensen in middenklasse. Of je bent heel rijk of arm. Ook hebben we de monkey temple nog bezocht. Een pelgrimsoord waar mensen in heilig water baden. Ondertussen heb je overal apen om je heen. Van hygiëne was ver te spreken. De mensen leken wel te veranderen in apen. Schreeuwend maar elkaar in een aap houding langs de rand van het water rondom de tempel. Een heel aparte ervaring. Vandaag viert India onafhankelijkheid, eergister was het broer en zus festival. Wel leuk om te lezen op internet. Ik ben namelijk aan het typen op iPhone en dat is best irritant. Onze gezondheid is redelijk, maar beide nog een aan de diarree. Ja celin heeft het ook te pakken. Ook hebben we trouwens ons eerste avontuurlijke busritje achter de rug voor maar zes roepies! Morgen avond worden we gedropt bij de trein naar varanasi. Hopelijk vanaf daar weer een bericht. Xxxxxxxx

• 15 Augustus 2011 - 13:39

Ella En Celin:

Sorry voor de typ fouten best lastig op iPhone

• 15 Augustus 2011 - 13:39

Ella En Celin:

Sorry voor de typ fouten best lastig op iPhone

• 16 Augustus 2011 - 07:31

Monique En Doeke:

Zopas jullie verslag gelezen. Gisteren was ik bij Eloy en Jasmijn. Mama is aan het werk en zal vanmiddag jullie verslag lezen. Mooi al die beesten die jullie zien. En heel bijzonder al die voor jullie zo vreemde gedragingen van mensen. Ik zie jullie al helemaal voor me in die auto met biddende chauffeur en nieuwsgierige bedelende kinderen.
    Liefs, Doeke

• 16 Augustus 2011 - 11:44

Ricardo:

Hai, hebben jullie plannen om naar Goa te komen?? wij hebben accomodatie te huur...bel 0091-9960321088

• 16 Augustus 2011 - 16:04

Monique:

Dus,dat wordt wc papier meenemen in de trein! Zijn jullie verder wel fit? In de verhalen denk ik eigenlijk van wel, want jullie beleven nog van alles!Ik ben erg nieuwsgierig naar de rest van de foto's, wat een avonturen! Goede reis en tot horens.xx