Strand vakantie - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Strand vakantie - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Strand vakantie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

11 Augustus 2010 | Costa Rica, Sámara

Hola!,

We zijn gisteren aangekomen in het oh zo zonnige Samara om echt even bij te komen en te relaxen. Een mooi hotel met zwembad en een mooi pacifische zee, wat wil je nog meer?

De wandeling die we in Rincon de Vieja hadden gemaakt was ongelofelijk pittig, maar wat we ervoor terug kregen was prachtig.
We hebben eerst een wandeling gemaakt naar een mooie waterval waar we ook lekker konden zwemmen. Onderweg ernaar toe kwamen we brulapen tegen. We moesten er wel een behoorlijk stuk steil voor omhoog klimmen. En nog een heuvel, nog een heuvel. En niet op een goed looppad, nee echt over dikke rotsen. Celin is ook een keer hard gevallen, maar had geen pijn gelukkig.
Bezweet kwamen we aan bij de waterval en namen gelijk een duik in het hele lekkere koude water. Daar kregen we weer energie van!
In totaal was het stuk 8km lopen.

Hierna hebben we nog een wandeling gemaakt door de blupsie (ja we zaten er echt onder) langs een andere waterval en zwavelmeren. Vooral de zwavelmeren waren heel bijzonder. Je zag er rook vanaf komen en je mocht er niet te dicht bijkomen, want de temperatuur was rond de 100 graden celcius.

Eenmaal terug hebben we gezellig met een groep van ong. 12 Nederlanders (die ook verbleven in het hotel) gegeten. De kokkin had bijna de hele dag in de keuken gestaan. Dat kon je ook wel proeven, want het eten was super! Ondertussen met z´n allen verhalen uitgewisseld en een hele gezellige avond gehad.

De reis naar Samara ging makkelijk en snel. We hebben er ongeveer 3 uurtjes over gedaan.
Toen we aankwamen zijn we gelijk naar het strand gegaan. Ik zat lekker te luieren en Celin ging zwemmen in de zee.

MAAR TOEN BEGON DE DRAMA!

De golven waren ontzettend sterk waardoor Celin water in zijn ogen kreeg en zijn bril even af deed. Plotseling kwam er weer een grootte sterke golf en hoorde Celin plotseling roepen" Ella mijn bril!
De bril is meegenomen door de zee, zoeken was onmogelijk.

Ik mopperig met Celin achter me aan naar het hotel, want hij kon alleen maar wazige vlekjes zien.

Een studente die in het hotel stage liep wist dat er een opticien was in het dorp Nicoya. Ze was gelukkig ook net vrij en kon met ons mee om ons te helpen. Ik naar het dorp rijden en naar 15 min wachten in de opticien kwam de dokter aan en heeft Celin zijn sterkte opgemeten. Een bril was niet mogelijk, omdat dat 4 dagen zou gaan duren. Celin heeft de komende eerste maand dus eerst lenzen.

Gelukkig waren we op tijd weer terug bij het hotel en gingen we eerst dineren. Hierna werden we met een busje opgehaald met leuke coole rap muziek. We zijn naar een wat afgelegen strand, national park Camaronal, geweest en hebben daar de Olive Ridley turtles gezien die daar eieren kwamen leggen. Ook heb ik leuke filmpjes gemaakt hiervan!

Vandaag hebben we lekker gechilled op het strand. Ella is inmiddels een kanarie pietje, geen wonder zonder wolkjes in de lucht.
We hebben trouwens een mooi fossiel gevonden op het strand, nog even afwachten of die door de douane kan?

Morgen vertrekken we naar Manuel Antonio. Hier gaan we een mooi park bezoeken direct gelegen aan het strand.
Tot dan, misschien?

Groetjes,

Ella en Celin

• 11 Augustus 2010 - 07:17

O&O O.:

Dat is nog eens een vakantie met variaties!! Niet nog spannender maken!

• 11 Augustus 2010 - 12:22

Monique En Doeke:

Helemaal met O&O O. eens,spannend genoeg hoor.
    Mooi dat het weer zo opgelost kon worden met die bril.
    Toch maar een beetje de stroming in de gaten houden op die stranden. Jullie schrijven fantastisch! Wij leven helemaal mee.Met ons en Dot is alles goed.Groetjes en kusjes.