Missie geslaagd! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Missie geslaagd! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Missie geslaagd!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

17 Augustus 2010 | Costa Rica, San José

Dag allemaal,

We zijn inmiddels aangekomen in San Jose.

In Corcovado park hebben we uiteindelijk nog een wandeling gemaakt van in totaal 20 km deels door Los Patos en een deel door Corcovado park zelf. De weg terug zijn we 23 keer door een rivier met ongelofelijk sterke stroming *met onze hikers schoenen aan dus, gewandeld. Gelukkig hadden we onze grootte sterke gids mee die ons af en toe hielp. Ik was wel een beetje bang voor de kaaimannen! haha
De tocht echter was prachtig.

Na de tocht hebben we een lekkere koude douche *was alleen maar koud water, genomen. Daarna ploften we op bed, maar zag toen wat ritselen in een boom naast onze logde. Ik dacht eerst dat het een toekan was die ons ook eerder al een bezoekje bracht, maar het waren allemaal aapjes. We waren als het ware omslingeld door aapjes. Zo leuk!
Ook hadden we nog een gevaarlijke spin in onze lodge, maar die is uiteindelijk verjaagd door 2 kindertjes van de kokkin van het restaurant bij het hotel. En wij maar op de achtergrond blijven kijken, zo bang! haha

Het was een lange tocht naar Cerro de la Muerto. Het hoogste punt wat we bereikten was 3400 meter.

Uiteindelijk aangekomen in onze kleine huisje was het uitzicht adembenemend. Het was wel heeeeeel erg koud, we hadden 6 dekens op bed en we kregen ook een kruik mee toen we gingen slapen. Sochtends stonden we om 05:30 op, dronken een kop thee en zijn toen met de gids op weg gegaan naar het gebied van de quatzals. Ik merkte wel dat we hoog zaten, want mijn longen hadden er moeite mee met de wandeling.
Maar de missie is geslaagd! We hebben twee mannetjes gespot en ze zaten nog niet eens zo ver van ons af.

Nu zijn we dus in San Jose aangekomen. De weg die voor ons was beschreven naar het hotel was echter afgesloten, door gaande demostraties van studenten in de stad. Zoeken, zoeken, zoeken, druk verkeer en choatisch verkeer, warmte, maar toch gevonden na toch maar een kleine omweg. Goed he?

We gaan hier nu nog even de stad in. Dollars halen en kijken voor souveniertjes. S'nachts om 4 uur worden we omgehaald en naar het vliegveld gebracht. Onze vlucht naar Houston gaat om 6:30. We komen om 11:17 aan in Houston (lokale tijd). Dan nemen we daar de vlucht om 15:40 naar Nederland. Rond 08:20 komen we s'ochtends aan.

Zo hebben jullie weer overzicht.
Wat goed mama dat je gereden hebt, je kunt het wel!
We missen jullie!

Groetjes en kusjes,

• 17 Augustus 2010 - 20:02

O&O O.:

Bedankt voor jullie verslagen van een heel boeiende reis! Tot ziens!

• 18 Augustus 2010 - 14:41

Monique En Doeke:

Goede vlucht en gauw tot ziens!Wij missen jullie ook.Kusjes