In de jungle - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu In de jungle - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

In de jungle

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

14 Augustus 2010 | Costa Rica, San José

Hola!,

We zijn gisteren aangekomen in het Nationale park Corcovado. We zitten weer midden in de jungle in een prachtige lodge, maar dit keer echter nog meer verbonden met het oerwoud. We hebben namelijk geen deur en muren. Wel een soort net om de ´meeste´ beestjes buiten te houden.

Gister zijn we bijgekomen van de trip hiernaar toe (weer behoorlijke hobbelwegen) en hebben we het rustig aangedaan. De lunch en het diner vallen hier erg goed in de smaak! Gister bij het diner schrok ik me wel wezenloos. Plotseling zat er een enorme sprinkhaan in mijn haar, haha!
Ook toen we terugkwamen in onze lodge zaten er een paar sprinkhanen op het bed.

S´ochtends zijn we vroeg opgestaan en na de lunch met onze ´prive´ gids vertrokken. We moesten op en duur de auto aan de kant van de weg laten staan, omdat we een rivier over moesten steken. (met behoorlijke stroming).

Eenmaal aan de overkant gingen we op bezoek bij plaatselijke locals, de guaymi. We werden verwelkomd door in rook van vuur te gaan staan en een ´shower´. Met de douche bedoel ik blaadjes in de nek met water. Dit zodat alle slechte geesten weg zouden gaan.
Eerst mochten we twee verhalen uitkiezen die een local ging vertellen. Er waren namelijk op een stuk dun hout een paar woorden geschreven waar elk een verhaal achter zat. We kozen een over een plaatselijke medicijnman en de ander ging over ´bad spirits in the mountains´. Onze gids vertaalde het voor ons.
Vervolgens kregen we een rondleiding in hun tuin.
We hebben van allerlei ´medicinale´ planten en stukjes boom gegeten. Af en toe heel lekker, maar ook soms erg bitter!
Onderweg trapte ik bijna een van de gifstigste slangen van Costa Rica die net voor mijn voeten slingerde.
Ook hebben we al de twee toekans gespot die hier in deze regio voorkomen. Een met vurige kleuren en de ander met een gele bruine snavel.
Na de wandeling hebben we les gekregen in de taal die de guaymi spreken. Ook leerden we hun een paar woordjes Nederlands.
Vervolgens kregen een lekkere lunch.
Hierna hebben we nog geleerd suikerwater uit een soort bamboe plant te persen. Het ´suikerwater´ wat er over bleef dronken we op.
Hierna zijn we met onze gids naar het strand gegaan om de rode ara´s (rode papagaaien) te zien in het wild. Prachtig en wat een geluid maken ze!
We hebben super weer heer, veel zon. We hadden eigenlijk wel anders verwacht, omdat hier z´n 8 meter regen valt per jaar. Wat hebben we een geluk!

Vanavond gaan we een ´night walk´ maken. Op zoek naar dieren die dan de dag beginnen en wakker worden.

Zoals jullie kunnen lezen hebben we het hier fantastisch!

Morgen gaan we nog een tour doen, maar we hebben nog niet besloten welke. Er zijn veel leuke keuze´s.

Overmorgen vertrekken we naar Cerro de Muerto. (als ik het zo goed schrijf).
Op zoek naar de magische quatzall!

Ik vind het lief van Doeke dat hij zo om Dotje denkt. En opa en oma, ik zal proberen een aapje te zoeken hier, haha.

Heel veel lieve groetjes,

Ella en Celin

• 16 Augustus 2010 - 12:27

Monique En Doeke:

Dag lieve Ella en Célin,
    Bijzondere belevenissen hebben jullie nu, echte jungle!
    Gelukkig is de medicijnman of in ieder geval de medicinale kennis voorhanden, als jullie bijv. door zo'n slang gebeten worden. En nu zijn jullie waarschijnlijk bij Cerro de Muerto, dat betekent dus Doodsheuvel,hè. Voor zo'n Quetzal moet je behoorlijk wat moeite doen. Ik hoop dat jullie hem te zien krijgen. En fijn dat jullie zo'n geluk hebben met het weer. Wij waren gisteren bij Roman en Thea in Wetsens. Mama heeft gereden!