La Fortuna - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

03 Augustus 2010 | Costa Rica, San José

Inmiddels zijn we aangekomen in La Fortuna, maar wou jullie eerst op de hoogte brengen hoe we het hebben gehad in Tortuguero.

Dag 1:

Vanuit San Jose was het vroeg opstaan. Om 06:30 vertrokken we met de bus.
Het eerste stuk reden we door tropisch regenwoud en daarna kwamen we langs banenen, koffie en ananasplantages.
We maakten een tussenstop bij een restaurant en hebben door de eerste Guello pinto gegeten. *rijst met bonen.

Met de boot gingen we naar de evengreen lodge in Tortuguero. De trip per boot duurde een paar uur.
Nog maar 5 minuten vertrokken te zijn zagen we een krokodil waar we heel dichtbij konden zijn.
*we zijn nog heel.

Verder kwamen we hele mooie vogels tegen tijdens de trip en aapjes.
We verbleven in een lodge midden in de wildernis, echt prachtig.

Na een lekkere lunch zijn we per boot naar het dorpje van tortuguero geweest. We bezochten het strand aan de caribische zee en genoten van de flora en fauna met een lekkere kokosnoot.

S'avond van 22:00 tot 24:00 was het eindelijk zo ver. We bezochten het strand waar de groene zee schildpad rond de maanden juli tot oktober eieren legt. We hadden ongeveer 50 procent kans op een te spotten. We moesten toen we aankwamen eerst wachten in een soort hutje.

Na nog maar 10 min er te zijn konden we het strand op om er een te zien. We hebben bijna het hele proces gezien. Van de eieren leggen, begraven en het terug gaan naar de zee. En dat van ongeveer maar een halve meter afstand.
De schildpad was trouwens 1m en 7 cm. Groot dus..

De receptie gaat nu sluiten dus morgen vertel ik over dag 2.

Groetjes,

het tuintje gaat prima!

Groetjes Ger en Caro

• 04 Augustus 2010 - 15:48

Monique En Doeke:

Leuk dat het gelukt is om de schildpadden te zien!
    Mooi dat jullie schrijven dat je nog heel bent na de eerste ontmoeting met de krokodil.Is het weer goed?
    Wij zien telkens een wolkje.
    Dot gaat prima, ze went al aardig aan de huisregels van monique. groetjes en kusjes van ons