2de dag in Tortuquero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu 2de dag in Tortuquero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

2de dag in Tortuquero

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

04 Augustus 2010 | Costa Rica, San José

Hola,

Het is inderdaad paradijs hier. En het weer is hier goed hoor. Veel zon, af en toe wat wolkjes. We hebben nog maar een keer een tropisch regenbuitje gehad. Verder zijn we inmiddels gewend aan de warmte.

Ik wou jullie nog wat inlichten over de avonturen die we de tweede dag in Tortuquero hebben meegemaakt.

S´ochtends was het weer vroeg opstaan. Om 5 uur werden we gewekt door wat brulapen die tegenover onze lodge aan het slingeren waren. We vertrokken om 5.30 met een klein bootje om via langs de jungle te varen om mooie dieren te spotten.

We zagen verschillende soorten apen (oa white faces monkey´s, slingeraapjes etc), lizards (hele grootte groene), mooie vogels (oa toekans, papegaaien, watervogels etc), een kaaiman en twee slangen.
Het was een prachtige tocht van bijna 2 uur. Gelukkig hadden we een gids want die leek wel ogen in zijn achterhoofd te hebben en hij zag alweer een beest.

Na de tocht gingen we ontbijten en na het ontbijt hebben we een jungle tocht gemaakt. Het was wel erg warm en er waren veel steekmuggen. Echter Celin is het meest het bokje.
We hebben mooie vlinders gezien, gekleurde vogels en poison frogs. Kikkertjes van maar 2 cm groot. Een rode met blauwe boten en een groene met zwarte stippen.
Ook zagen we killer ants. Grote mieren die erg kunnen bijten, maar dit is gelukkig niet gebeurt, want we hadden laarzen aan tot aan de knie. Ook maar goed ook want het was echt soppige blupsie achtige paden.
S´middags hebben we nog een keer een boottocht gemaakt, omdat dit zo goed bevallen was. Allemaal weer beestjes!

De volgende dag vertrokken we en werden we gedropt in een klein dorpje. Daar gingen we lunchen en stond onze huurauto klaar.
Het was wel even rijden naar La fortuna. We hadden al paar uur achter de rug met de boot en bus van tortuquero naar het kleine dorpje.
We kwamen in de donkerte aan.
Toen we aankwamen bij de lodge zagen we dat we weer in het oerwoud zaten in van die prachtige houten huisjes.
We hebben uitzicht vanuit het hotel Oasis over het beroemde Aranal vulkaan die nog steeds actief is.

Vanochtend gingen we ontbijten en zagen we kolibries vliegen en kwamen we wel bijna 10 soorten mooie vogels tegen. Het hotelpersoneel had namelijk bananen neergelegd waar de vogels op af komen. We kunnen ze dus van heel dichtbij zien.

Verder hebben we vandaag een waterval hier bezocht en konden we even pootje baden met ondertussen allemaal vissen om ons heen.

Hierna hebben we een jungle tocht gemaakt om naar een mooie plek te gaan om de vulkaan nog eens van dichtbij te bekijken. Af en toe hoor je hem rommelen. Geweldig, maar de eerste keer wel even schrikken, kippenvel krijg je ervan.

Straks gaan we naar de eco hotsprings. Het water wordt verwarmd door de vulkaan Aranal. Tussen het dobberen gaan we daar ook dineren.

Morgen vertrekken we naar Monteverde. Dan zal ik jullie weer meer vertellen over onze avonturen.

Kusjes!

• 05 Augustus 2010 - 19:56

O&O O.:

SPANNEND!!!!!!!

• 06 Augustus 2010 - 20:05

Monique En Doeke:

Célin, heb je je DEET wel
    op? Hoe betrouwbaar zijn die hapgrage muggen daar?
    Volgens ons hebben jullie wel de reis van jullie dromen. Hoe zijn de wegen?
    Dot is vanavond heel lang buiten geweest in het tuigje, bevestigd aan de schapenpin. Wel oppassen voor al die happers, hoor!
    Groetjes, Monique en Doeke