Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Célin & Ella Ton, Cadee - WaarBenJij.nu

Monteverde

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Célin & Ella

06 Augustus 2010 | Costa Rica, Monteverde

Buenos Noches,

We zijn gisteren aangekomen in Monteverde. Het eerste stuk reed ik langs het Aranal meer en het hobbel de bobbel stuk (ongeveer 2 uur van 30 km/uur) op een hele slechte weg reed Celin. De Suzuki Jimmy veert wel goed mee op zulke stukjes.

Toen we aankwamen merkten we gelijk dat het hier een stuk koeler is, omdat Monterverde hoog in de bergen ligt. S'ochtends hebben we zon en vanaf de middag treedt er veel bewolking op en behoorlijke buien.

Gister hebben we het rustig aangedaan. We hebben het centrum van Santa Elana bezocht en hebben s'avonds een wandeling gemaakt door het kikkermuseum hier. S'avonds worden namelijk de kikkers actief en konden we ze goed bekijken. We hadden een leuke gids die ook een beetje Nederlands kon.

Vanochtend waren we om half 8 al bij het Nationale park van Monteverde.
Hier hebben we een mooi wandeling gemaakt door de 'Cloudy rain forest'. Niet veel bijzondere dieren gezien, maar wel heel veel te weten gekomen over de plantensoorten.
We hebben eerst door het stukje secundaire regenwoud gelopen, omdat hier voor 1970 oud regenwoud is gekapt ten behoeve van landbouw.
Na de wandeling hebben we de mooie hummingbirds gespot die af en toe vliegensvlug langs je oren vlogen en zoemden.

Na de wandeling hebben we bij ons lekkere restaurantje Johney's gegeten.

Hierna zijn we naar het Santa Selena's regenwoud gegaan en hebben daar zonder gids een lange prachtige wandeling gemaakt door het regenwoud.
Daar hebben we white faced monkey's zien springen van boom naar boom.

Morgen vertrekken we alweer en gaan we verder naar Rincon de Vieja.

Hoe is het met ons tuintje? Wat is er allemaal klaar. Doe de lieve knuffels van ons aan Dotje. We missen haar!

Kusjes,

• 07 Augustus 2010 - 09:52

Ger:

Bramen, boontjes, en de pompoen is al behoorlijk groot.
    Als jullie terug komen hebben jullie je eigen regenwoud! Lol!
    Ik ga vandaag naar de tuin!
    En ik zal jullie boontjes oogsten zodat ze lekker doorgroeien. Als het erg veel is doe ik wel wat in de vriezer, dan hebben jullie bij thuiskomst direct lekkere boontjes!

Veel plezier!
    en groetjes van mij en Caro!

• 07 Augustus 2010 - 18:11

Monique En Doeke:

Met jullie tuintje gaat het prima.Ik heb de courgettes er af gehaald en de sperziebonen ook.
    Die heb ik voor jullie ingevroren. Dotje is lief, heel aanhalig,maar soms vecht ze vreselijk met Puk.Vanochtend deden ze echter wel neusje neusje.
    liefs en kusjes, monique